Leczymy pacjentów z dentofobią - Klinika Stomatologiczna ATJ w Łodzi

Sprawdź jak dobry stomatolog pomaga pokonać strach!

stomatologia łódź, stomatolog łódź, dentofobia, chirurg szczękowy łódź, chirurg stomatolog łódź, implanty łódź, wszczepianie implantów łódź, chirurgia szczękowa łódź, chirurgia stomatologiczna ł&
Dobry stomatolog pomoże pokonać twój strach! Leczenie w dobrej klinice stomatologicznej to gwarancja bezpieczeństwa.

U osób cierpiących na dentofobię strach pojawia się niezależnie, czy leczenie prowadzi zaufany dobry stomatolog, endodonta, ortodonta czy chirurg szczękowy. Nie ma znaczenia również rodzaj zabiegu, czy jest to wypełnienie zęba czy implanty. Jeśli przeżywasz lęk, obawę lub dyskomfort w kontakcie ze stomatologiem lub innym specjalistą stomatologii lub na samą myśl o leczeniu czy znieczuleniu, a ponadto unikasz tego kontaktu, odraczasz wizyty to z pewnością cierpisz na dentofobię. Inną kwestią jest nasilenie objawów, które może być zmienne i zależy od wielu czynników.

Pojawiać się mogą również inne objawy jak np. kołatanie serca, duszność, uderzenia gorąca, nadmierna potliwość, suche usta i język, zawroty głowy, a nawet nieprzyjemne rewolucje żołądkowo-jelitowe. Dentofobia powoduje unikanie lub odraczanie wizyt u dentysty i może być odpowiedzialna za blisko 90% przypadków próchnicy. Bo jeśli to nie strach nas zniechęca do leczenia to co? Przyczyną dentofobii może być trauma z dzieciństwa związana z leczeniem „na siłę”. Dziecko, które znalazło się w takiej sytuacji przeżywa ekstremalnie nasilony lęk porównywalny do lęku w stanach zagrożenia życia. Dlatego leczenie dzieci powinien prowadzić dobry stomatolog dziecięcy z doświadczeniem. Inne przyczyny to strach przed nieznanym i przed bólem. Można temu przeciwdziałać odbywając wizyty adaptacyjne.

Dobra klinika stomatologiczna da ci taką możliwość przed leczeniem. Klinika stomatologiczna to ponadto gwarancja, że chirurg szczękowy, endodonta czy stomatolog, do którego się udasz to godny zaufania specjalista zapewniający bezpieczeństwo prowadzonych zabiegów. Ponadto na miejscu możnawykonać zdjęcie panoramiczne zębów czy rentgen zęba, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo zabiegów.

Podstawową metodą zwalczania dentofobii jest terapia ekspozycyjna i desensytyzacja. Pierwsza wymaga celowego kontaktu ze stomatologiem, druga przypomina odczulanie alergików. Należy stopniowo zwiększać czas trwania ekspozycji, czyli w przypadku dentofobii wizyt u dentysty, ale najważniejsze jest, aby ich nie unikać. Unikanie wizyt u stomatologa czy endodonty jest najsilniejszym mechanizmem wzmagających dentofobię. W klinice stomatologicznej ATJ w Łodzi leczymy osoby z dentofobią z powodzeniem. Pozwoliło to już dziesiątkom pacjentów uniknąć konieczności leczenia w znieczuleniu ogólnym.

Pamiętaj! Odraczanie wizyt prowadzi do wzmocnienia lęku, próchnicy i wielu poważniejszych następstw. Nie czekaj, aż będzie konieczny chirurg szczękowy czy endodonta i leczenie kanałowe lub wszczepianie implantów. Umów się na wizytę do dobrej kliniki stomatologicznej i walcz ze swoim strachem!