Implanty to najlepsza z dostępnych metod uzupełnienia ubytków w uzębieniu niezależnie od wieku.

implanty łódź, implanty zębów łódź, protetyk łódź, protetyka łódź, endodonta łódź, leczenie pod mikroskopem łódź, leczenie kanałowe łódź, chirurg szczękowy łódź, chirurgia stomatologiczna ł&am

Implanty to najlepsze rozwiązanie bez względu na wiek. Im młodszy pacjent tym lepsze warunki do wszczepienia. Mosty protetyczne również poprawiają komfort życia. Z pomocą przyjdzie dobry protetyk, endodonta, chirurg szczękowy, ortodonta i periodont

Implanty to protetyczne korzenie zębów wykonane z tytanu. Ich wszczepienie wymaga dużej precyzji i umiejętności. Należy wiedzieć, że nie u każdego istniej możliwość wszczepienia implantu od razu, ale dobre kliniki stomatologiczne posiadają wiele możliwości przygotowania do wszczepiania implantów nawet w trudnych warunkach. Może np. zaistnieć konieczność podniesienia dna zatoki szczękowej lub podsypania materiałem kościozastępczym, aby implanty wszczepić w jak najbezpieczniejszy sposób. Przygotowanie pacjenta do wszczepienia implantów często wymaga kompleksowego podejścia do pacjenta i współpracy różnych specjalistów jak chirurg szczękowy, periodontolog, ortodonta, stomatolog, implantolog, endodonta a w niektórych przypadkach również internista lub kardiolog. Dlatego warto aby implanty wszczepiać w dobrej klinice stomatologicznej, która umożliwia szybką współpracę tych specjalistów. Zwiększa to maksymalnie bezpieczeństwo i wygodę dla pacjenta, bo wszystkie konsultacje można odbyć w jednym miejscu. Warto zwrócić również uwagę na zaplecze techniczne danej placówki. Nowoczesna aparatura stomatologiczna pozwala na więcej, a w połączeniu z RTG zębów dostępnym od ręki na miejscu trudno o lepszy wybór. Rentgen zębów umożliwia szybkie, nawet w czasie trwania zabiegu, wykonanie RTG zęba, implantu czy RTG pantomograficznego lub pantomogramu 2D+.

Implanty wszczepia się najczęściej podczas jednego zabiegu. Następnie konieczny jest czas, aby tkanki się zregenerowały a implant na trwałe połączył się z kością. Po tym okresie wykonywana jest praca protetyczna, którą osadza się na implantach. Przygotowanie w zakresie protetyki stomatologicznej może być etapowe, co zależy od wielkości pracy protetycznej. Na implantach można osadzać pojedyncze korony zębów lub mosty protetyczne.

Implanty wszczepia się w znieczuleniu miejscowym, nie wymaga to usypiania pacjenta, który jest przytomny przez cały czas trwania zabiegu. Ze względu na doskonałość nowoczesnych znieczuleń wszczepianie implantu zupełnie nie boli. Umiarkowany dyskomfort bólowy może pojawić się kilka godzin po zabiegu i najczęściej ustępuje po lekach przeciwbólowych.

Mosty protetyczne to najpowszechniejsza metoda uzupełniania ubytków w uzębieniu bez ruchomych elementów. Jest to również bardzo precyzyjna technika o dużej trwałości zapewniająca poprawę estetyki uśmiechu, a przede wszystkim komfort życia. Cała procedura trwa krócej, ale wbrew pozorom nie jest mniej inwazyjna od wszczepiania implantów, ponieważ wymaga oszlifowania sąsiednich zębów. To na nich protetyk osadza most stomatologiczny dokonując trwałego połączenia z oszlifowanymi zębami. Wykonanie mostu podobnie jak pracy osadzanej na implantach przebiega etapowo i zaczyna się od pobrania wycisków. Most protetyczny należy osadzać na zdrowych zębach dlatego czasami istnieje konieczność, aby najpierw przeprowadzić leczenie kanałowe pod mikroskopem zębów na których osadzona będzie praca. Endodoncja mikroskopowa to najlepszy sposób aby zapewnić trwałość mostu. Nie można później go zdjąć i osadzić na nowo, nie daje to gwarancji trwałości. W takich przypadkach most protetyczny wykonywany jest najczęściej od nowa.

Zobacz video o wszczepianiu implantu i wykonaniu mostu protetycznego:

Implanty i protetyka stomatologiczna wymagają najwyższej precyzji! Wybór specjalisty nie jest bez znaczenia.

Doświadczenie jest równie ważne jak dobór metody. W dopasowaniu pracy protetycznej liczą się mikrometry oraz doświadczenie specjalisty. Nie ma tu miejsca na pośpiech ani na zwłokę. Zarówno jedno jak i drugie może wpłynąć negatywnie na estetykę pracy protetycznej. Indywidualny plan leczenia ustala pacjent z lekarzem w oparciu o warunki anatomiczne, terminy wykonania pracy w pracowni protetycznej oraz możliwości pacjenta.

Dobra klinika stomatologiczna zazwyczaj uczestniczy w programach ratalnych skierowanych do pacjentów wymagających zaawansowanych technik leczenia i obarczonych wyższymi kosztami leczenia.

Implanty i mosty- ile to kosztuje?

Implanty to większy koszt niż most protetyczny. Ceny są bardzo zmienne w zależności od warunków i skomplikowania zabiegu. Należy zwracać szczególną uwagę na końcowy koszt odbudowy. W wielu jednostkach podane ceny obejmują jedynie koszt wszczepienia implantu nie ujmując ceny łącznika niezbędnego do osadzenia pracy oraz odbudowy protetycznej. Może to kusić pacjenta bo cena np. 1700 zł za implant jest bardzo atrakcyjna! Ostateczne koszty potrafią nas bardzo zaskoczyć. Dlatego należy pytać o końcowy koszt zabiegu.

Nie chodzi o to, by ukrywać koszty leczenia! Pacjent musi otrzymać rzetelną wycenę uwzględniającą niewielkie odstępstwa, bo medycyna to nie matematyka...

Od czego zacząć?

Na początek powinna odbyć się konsultacja implantologiczna, która pozwoli określić możliwości wszczepienia implantów. To najcześciej koszt 80-100 zł. Jest to niezobowiązująca wizyta lekarska, która pozwala na wstępne ustalenie indywidualnego planu leczenia.

Umów się na konsultację implantologiczną w ATJ

Zobacz pełną ofertę naszej kliniki

Konsultacje ogólnostomatologiczne są bezpłatne!