leczenie nadwrażliwości zębów łódź, ból zęba łódź, dobry stomatolog łódź, ból zęba na zimne, ból zęba na ciepłe, klinika stomatologiczna łódź''

Wyleczenie nadwrażliwości zębów jest możliwe.

Ból w kontakcie z zimnymi lub gorącymi produktami powstaje z powodu odsłonięcia zębiny i otwarcia kanalików. Może on występować też w reakcji na pokarmy słodkie lub kwaśne. Na działanie tych czynników najbardziej wrażliwe są powierznie policzkowe zębów w okolicy przyszyjkowej oraz starte powierzchnie zębów Dolegliwości często nasilają się w okresie wczesnej dorosłości. Ból może dotyczyć wszystkich zębów, ale także pojedynczego zęba.

Dlaczego boli?

Jest kilka przyczyn:

• próchnica
  • proces zapalny miazgi zęba
  • urazy zębów
  • zgrzytanie zębami (bruksizm)
  • zakwaszona dieta
  • nagłe zmiany temperatury zęba
  • palenie papierosów
  • nieprawidłowo prowadzone zabiegi higieniczne
  • wybielanie domowymi sposobami
  • zabiegi stomatologiczne

Kwaśna dieta oparta na cytrusach i innych kwaśnych pokarmach powoduje chemiczne rozpuszczanie szkliwa. Ale najczęstszą przyczyną są zabiegi higieniczne jamy ustnej, które prowadzone nieprawidłowo lub zbyt twardymi szczoteczkami mogą prowadzić do uszkodzenia szyjek zębów i odsłonięcia zębiny. Pasty z substancjami ścieralnymi stosowane w nadmiarze i stosowanie preparatów wybielających bez kontroli lekarza może również wywoływać nadwrażliwość. Zęby objęte próchnicą czy zapaleniem miazgi należy leczyć zachowawczo. Nadwrażliwość po leczeniu dentystycznym jest przejściowa.

Mam nadwrażliwe zęby, co robić?

Przede wszystkim wiedząc ile spośród przyczyn nadwrażliwości zależy od Ciebie, skonsultuj się ze stomatologiem, który pomoże ci zmienić nawyki mogące prowadzić do nadwrażliwości. Podczas szczotkowania zębów (co najmnie 2 razy dziennie) unikaj stosowania szczoteczek o twardym włosiu. Nie wykonuj silnych poziomych ruchów szczoteczką, które mogą prowadzić do odsłonięcia szyjek zębowych. Stosuj pasty ze zwiększoną zawartością fluoru. Aminofluorek w nich zawarty zamyka kanaliki zębiny zmniejszając nadwrażliwość. Nie szczotkuj zębów bezpośrednio po kwaśnych pokarmach i napojach. Stosuj profesjonalne płyny do płukania jamy ustnej, które możesz kupić tylko w aptekach lub gabinetach stomatologicznych. Nitkuj zęby, aby nie dochodziło do odsłaniania szyjek zębowych w trudno dostępnych miejscach.

W naszym centrum stosujemy ponadto fluoryzację preparatami o wysokim stężeniu fluoru, co przynosi szybkie i trwałe zniesienie bólu poprzez obliterację i zamknięcie zewnętrznych ujść kanalików zębinowych. Zabieg jest bezbolesny, ale wykonywany jedynie w gabinetach stomatologicznych.

Zapraszamy do bezpłatnych konsultacji.